Ortodonti

19 Temmuz 2017
Show all

Ortodonti

Ortodonti yani diş teli tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği alanı; estetik diş hekimliği dalında hizmet vermektedir. Halk arasında diş teli tedavisi olarak bilinen ortodonti tedavisi; doğuştan oluşan çene yapısının dar olması nedeniyle sahip olunan çene yapısında dişler sorunlu bir şekilde kapanma zorluğu yaşarken, ayrıca çapraşık olarak estetik ve işlevsel açıdan sıkıntı yaşatır. Bu nedenle tedavi için aperey, diş teli ve diğer ortodonti tedavi biçimleriyle estetik olarak düzeltilmesi sağlanır. Ortodontist hekim tarafından sağlanan tedavi sayesinde dişlerde fonaston, fonksiyonel ve estetik düzeltme gerçekleşir.

Ortodonti fiyatları ne kadardır?

Ortodonti fiyatları süreye ve yapılacak işleme göre değişiklik gösterir. Yapılacak olan estetik öncesinde diş ve diş etlerinde oluşabilen herhangi işlemler bu fiyata eklenerek belirlenir. Ortodontist tedavi öncesinde gereken uygulamalar ve diğer tedaviler için diş hekimine yönlendirebilir. Bu şekilde tedavi ücretleri ile birlikte fiyat belirlenir.  Ayrıca kullanılacak telin cinsine göre de fiyat değişebilmektedir. Bunun için öncelikle muayene olmak ve hekimin tetkikler sonrasında fiyat belirlemesi ile sağlıklı bir ücret ortaya çıkacaktır.

Ortodonti Bursa

Ortodonti diş tedavisi için Bursa ilinde birçok uzman Ortodontist bulmak mümkündür. Özel klinikler ve özel muayenehanelerde hekimle görüşerek randevu alabilir ve ortodonti tedavinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ortodonti doktoru, uzmanı

Ortodonti doktoru ve uzmanı tedaviyi en iyi şekilde tüm ayrıntıları dikkate alarak görev yapar. Ortodonti tedavisi uzun süren bir tedavi şeklidir ve kişinin dişlerindeki sorunlara göre ortodonti doktoru tarafından belirlenir. Eski bir uzmanlık dalı olan ortodonti doktorluğu; eğitimi de oldukça uzun süren ve başarılı olan diş hekimlerinden seçilerek gerçekleşir. Tüm ortodontistler diş hekimi olarak adlandırılır ancak diş hekimlerinin %6’lık kısmı ortodontisttir. Yani dişleri emanet edeceğiniz ortodonti doktoru veya uzmanı bu konuda gerçek ortodontist olmalıdır. Ortodonti doktorlarını tercih ederken mutlaka kendi muayenehanesi olanlarını tercih etmeniz; uzmanlığına güvenmeniz açısından önemlidir.

Ortodonti kliniği

Ortodontistlerin görev aldığı ve tedavi uyguladığı resmi kurum ya da özel muayenehanelerdir. Ortodonti kliniği vergiye tabidir ve uzman ortodontistler ile hizmet verir. O nedenle başka diş hekimlerinin yanında hizmet veren ortodontistlere güvenmemek gerekir. Çünkü bu meslek dalı sadece kurumsal hastanelerde ve özel muayenehanelerinde kendi adlarına uzmanlık belgesiyle çalışması gereklidir. Tedavi için ortodonti kliniği bu açıdan da güven taşımak zorundadır.

Ortodonti çeşitleri

Ortodonti tedavisinde braketler diş üzerine yapıştırılır ve diş telleri takılarak uygulama sağlanır.  Hareketsiz olan bu teller seramik ve metal olarak hazırlanır. Ayrıca hareketli ve fonksiyonel apereyler olarak da yer almaktadır.